" မည္သို႔ ဘဝကူးေၿပာင္းၾကသနည္း "
ေသရြာၿပန္မ်ား အတိတ္ဘဝကို အမွတ္ရေသာလူဝင္စားမ်ားေၾကာင့္လူ တို႔သည္ေသဆုံးကြယ္လြန္ၿပီးလွ်င္ ေနာက္တစ္ဘဝသို႔ကူးေၿပာင္းတတ္ေၾ ကာင္းမွာထင္ရွားေနေလသည္။
သို႔ေသာ္ ဗုဒၶ၏ေဒသနာေတာ္ အစဥ္တြင္ " အသက္ေကာင္ အတၱေကာင္ " မရွီ
တစ္ဘဝမွ တစ္ဘဝသို႔ က်င္လည္သြားလာေနေသာ ဝိညာဥ္ေကာင္မရွိဟု
ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ကို သတိမူၾကဖို႔ လိုေပသည္။ အခ်ိဳ႕က
ဤဘဝတြင္ၿဖစ္ေနေသာအသက္အတၱသည္ပင္ ေနာက္ဘဝသို႔ ကူးေၿပာင္းေလ့ရွီသည္ဟု
မွားယြင္းစြာယူဆ ထင္ၿမင္တတ္ၾကသည္ ။
ဘဝ သံသရာရွီသည္ဟုဆိုေသာ္လည္း ဘဝကူးေၿပာင္းပုံမွာ ဝိညာဥ္က ကိုယ္မွခြာကာ တစ္ၿခားတစ္ခုထဲသို႔ သြား၍ ဝင္သည္မ်ိဳးမဟုတ္ေပ၊လူတစ္ဦး ေသဆုံးေတာ့မည္ဆိုေသာ
အခါ ( လူမွမဟုတ္၊မည္သည့္သတၱဝါမဆို ေသကာနီးေသာအခါ " မရဏသႏၷေဇာ"ငါးေဇာၿပန္ေလ့ရွိေ
ၿဖင့္ သုံးႏႈန္းေၿပာဆိုၾက၏ ။ ထိုေဇာၿပန္ပုံမွာ သက္ရွိထင္ရွားအခ်ိန္တြင္ ၿဖစ္ေလ့ရွိေသာ ပဥၥဒြာရေခၚ မ်က္ေစ့ ၊ နား ၊ ႏွာေခါင္း ၊ လွ်ာ ၊ ကိုယ္တို႔ၿဖင့္ ၿမင္ေတြ႔ထိသိၾကား အာရုံမ်ိဳးမဟုတ္ေခ် ဆရာေတာ္တစ္ပါး လူေသပုံကိုေၿပာၾကားရာ၌ . . .
ေသခါနီးရင္ ေမွာင္ၾကီးက်သြားတယ္ ၊ ၿပင္ပအာရုံေတြ ဘာမွမရွိေတာ့ဘူး ၊ သတၱဝါေတြဟာ " ဘဝနိကႏိၱေလာဘေဇာ " လို႔ေခၚတဲ့ဘဝကိုတပ္မက္တဲ့တဏွာကၾ
ၾကီးထဲမွာ မွီရာကမ္းရာကို လွမ္းဆြဲတာေပါ့ ၊ အဲဒီမွာ ကိုယ္သြားရမယ့္ဘဝကို ထင္တဲ့ဂတိနိမိတ္ကို ၿမင္တတ္တယ္ ၊ဥပမာေၿပာရရင္သတၱဝါတစ္မ်ိဳးမ်ိဳ
ကို ဆြဲထင္တတ္တယ္ ၊ ကံနိမိတ္နဲ႔ ကမၼနိမိတ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးလဲ ထင္တတ္ေသးတယ္ ၊ အဲဒါကေတာ့ မိမိၿပဳခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈကံ မေကာင္းမႈကံကိုၿပဳစဥ္ကအတိုင္းၿ
ေအာ္သံ ၊ ဒါေတြၾကားရရင္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ဘဝေရာက္မယ့္ အကုသိုလ္ကံနိမိတ္ပဲေပါ့ ၊ ေနာက္ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္ၿပဳစဥ္
အသက္လဲထြက္ေရာ အဲဒီၿမင္ရတဲ့ နိမိတ္အတိုင္း ဘဝသစ္ၿဖစ္ေတာ့တာပဲ ဒီလို ဘဝသစ္ၿဖစ္ရာမွာ ဘယ္ေလာက္ၿမန္သလဲဆိုရင္ ဒီဘဝ ဒီခႏၶာဟာ ( ဥပါတ္=ဌီဘင္ )ၿဖစ္၊တည္ပ်က္ဆိုၿပီး
ခဏမစဲ ၿဖစ္ပ်က္ေနတာပဲ အဲဒီမရဏသႏၷေဇာ " ဘင္ " ၿပီးတာနဲ႔ ဟိုဖက္ဘဝ " ဥပါတ္ " ၿဖစ္တာဟာ တစ္ဆက္တည္းပဲ ဒီမွာ " ပ်က္ " ဟိုမွာ " ၿဖစ္ "အဲဒီလိုကူးတဲ့ၾကားကိုအဘိညာဥ္
သူေတြေတာင္မၿမင္ႏိုင္ဘူး ၊ ဘုရားကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီးတစ္ပါးပဲ ၿမင္ႏိုင္တယ္ ၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီလူကပဲ ဒီ " ေခြး " ၿဖစ္ ၊ ဒီလူကပဲ ဒီနတ္ၿဖစ္လို႔ ဆက္ေနသလို ထင္ၾကရသတဲ့ဟုေၿပာၿပသည္
ကို နားေထာင္ခဲ့ရဖူးပါသည္။
ေသကာနီး ေမွာင္က်သြားခ်ိန္သည္ မ်က္ေစ့ ၊ နား ၊ ႏွာ ၊ လွ်ာ ၊ ကိုယ္ ပဥၥာရုံႏွင့္ လြတ္သြား၍ ကက္ဆက္ေခြဖြင့္ ေၾကးစည္ထုလွ်င္လည္း ၾကားႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ ။ ထို႔ေၾကာင့္
ေသေသာအခါ မည္သူမွ် မကယ္ႏိုင္ ၊ မိမိ၏ဘဝ၌ ၿပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ကံကသာ မိမိကို ေကာင္းေသာ ဘဝသို႔ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္မည္ၿဖစ္ေလသည္။ ဤတြင္ ဘဝကူးေကာင္း၍ ဇဂတိႆ
ရဥာဏ္ရကာ မွတ္မိ ၾကသူမ်ားသည္ ကုသိုလ္ကံ၏ အေထာက္အပံ့ေၾကာင့္ပင္ ၿဖစ္သည္ဟု နားလည္ထားသင့္ၾကေပသည္။ ဤဘဝတြင္ ၿဖစ္ေသာ ရုပ္နာမ္ခႏၶာသည္ ကုသိုလ္၊အကုသိုလ္
အစြမ္းၿဖင့္ ၿမန္စြာအသစ္ၿဖစ္ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ဤသို႔ယူမွသာ ေဒသနာနည္းက်မည္ၿဖစ္ေလသည္။ ဤဘဝ ခႏၶာမွာလည္း " ၿဖစ္ တည္ ပ်က္ " ငါးဆယ့္တစ္ခ်က္ၿဖင့္ ( စိတ္တစ္ၾကိမ္ ရုပ္ငါး
ဆယ့္တစ္ၾကိမ္ ) ၿဖစ္ေနသည္ကို အဘိဓမၼာတရားေတာ္၌ ထင္ရွားစြာေတြ႔ႏိုင္သည္။
ခႏၶာသည္ အစဥ္အတိုင္းၿဖစ္ေနသည္မဟုတ္ ၊ ၿဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ ခဏမစဲ ၿဖစ္ေနသည္။ ေသေသာအခါ ေနာက္ဆုံး " ဘင္ခဏ " ( ပ်က္ခဏ ) ၿဖင့္ ရုပ္နာမ္ခ်ဳပ္ဆုံးကာ ပုထုဇဥ္အဖို႔ ေနာက္ဘဝသစ္တစ္ခု ရုပ္နာမ္သစ္ၿဖစ္ကာ သံသရာလည္ရၿပန္ေတာ့၏။ အရိယာ ရဟႏာၱတို႔ အဖို႔ကေနာက္ဆုံး " ဘင္ "ခဏ ( ပ်က္ခဏ ) ေရာက္သည္ႏွင့္ ၿဖစ္စရာဘဝ
မရွီေတာ့ေသာေၾကာင့္ ပရိနိဗၺာန္ ၿပဳေလေတာ့သည္။ သံသရာမွ လြတ္ေလေတာ့သည္။ သံသရာမွ မလြတ္မီ ကုသိုလ္သည္ အေရးၾကီး၏ ။ အပါယ္သို႔မက်ရန္ေန႔စဥ္ဆြမ္းေလာ
ကထိန္သကၤန္း ၊ ဝါဆိုသကၤန္းကပ္ၿခင္း ၊ စာေရးတံမဲလွဴၿခင္းတတ္ႏိုင္သမွ် ေမတၱာဘာဝနာႏွင့္ ဒါနအမႈတို႔ကို ၿပဳလုပ္မွသာ ဘဝကူးေကာင္းႏိုင္ၾကမည္ၿဖစ္သည္။ ကုသိုလ္ ၊ အကုသိုလ္
ဟူေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ " ဇာတိ " ဟူေသာ ( ေကာင္းဘဝ/မေကာင္းဘဝ ) သို႔ ပို႔တတ္ေၾကာင္း နားလည္သတိရွိၾကဖို႔ လိုေလေတာ့၏ ။
ေက်းဇူးပါ ကုိ တိမ္တိုက္ ေရ အားေပးသြားပါတယ္
ReplyDelete